Perler


#1: Bjerge, som altid er i horisonten og skyer, som spejler sig i skyskrabernes glasfacader.

#2: Lige så mange skilte på kinesisk i byen som på engelsk. Der er en grund til at Vancouver kaldes "Little Asia". 50 % af byens befolkning taler et andet sprog end engelsk som deres modersmål, og over halvdelen af dem er kinesere.

#3: Modne brombær på buskene langs den sti, jeg går om eftermiddagen for at hente Patrick og Gwenda fra deres dagsprogram. Ud over brombær er BC fyldt med blåbær, og der er heldigvis stadig sæson for dem. BC producerer årligt over 30.000 tons blåbær, og man kan købe et halvt kilo for 10 kr i supermarkederne!

#4: Kommunikation! Det føles ind imellem som et mirakel, når det lykkes i vores hjem...! Her er masser af sprog- og forståelsesbarrierer - enten pga. kulturforskelle, dårligt engelsk eller talevanskeligheder.

#5 Tøse-tid med Sue og Gwenda, hvor vi lagde neglelak og lyttede til, hvad jeg tror må være Canadas svar på Giro 413.

#6: Escapes til Starbucks. Ikke pga. kaffen (som er halv-dårlig), men pga. følelsen af anonymitet og aleneværen i en hverdag, hvor jeg ellers konstant er omgivet af mennesker. Jeg erkender, at jeg måske er mere introvert, end jeg hidtil har troet!?

#7: Træer! Her er træer på hvert gadehjørne. Selv mellem alle skyskraberne, glasfacaderne og bilerne virker byen grøn og fyldt med natur.

#8: Lang og smuk cykeltur i Stanley Park. Noget af det, jeg er allermest stolt over ved at være dansk er vores cykel-mentalitet, og åh, hvor jeg dog savner min cykel her.

#9 Fingerkys fra Gwenda og et dusin knus på en dag, hvor jeg følte mig ekstra sårbar.

#10 Jeg fik i denne uge lov af Patrick til at sidde på forsædet i vores minibus. Dét er en meget stor ære i det her hus!

#11: Byvandringer i solskin i forskellige kvarterer i Vancouver på mine fridage - Downtown, Gastown, West End, Granville Island, Yaletown, Commercial Drive, Kitsilano. Der er noget særligt ved at sanse livet og atmosfæren i en by til fods.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid