Om det mest centrale i mit liv

Det er spændende, når alting pludselig er muligt, og intet længere  er givet. Jeg elsker at lade mig rive med og drømme vidt og bredt, og jeg elsker blanke sider, som skal fyldes. Men i de sidste ugers post-færdiguddannelse har jeg tænkt meget over, hvad - eller hvem - mit liv i virkeligheden handler om. Jeg har brug for et anker, der holder mig fast og som fortæller mig, at mit liv ikke bare handler om mig og om, hvorvidt jeg lykkes.

Denne jobsøgnings-tid er på mange måder så fuld af selvrealisering, fokus på egne kompetencer, styrker og succes, og jeg tager vigtige skridt i at skrive et afgørende kapitel i min egen historie. Men mit liv drejer sig dybest set ikke om mig. Jeg er et lille komma i Den Store Historie om Gud og hans genoprettelse af vores jord.

Mit liv handler ikke om, hvordan jeg får skabt den bedst mulige hverdag med et fantastisk og lærerigt job. Mit liv handler ikke om, hvordan jeg bedst muligt får skabt tryghed og base i mit liv. Det handler ikke om, at jeg skal leve et liv, som udstråler det, jeg gerne vil udstråle. Og det handler slet ikke om, hvorvidt jeg har kontrol over alt det, som sker.

Mit liv handler om, at Gud får lov til at virke i mig, så jeg må ligne Jesus mere og mere. Mit liv handler om at modtage Guds kærlighed, så jeg kan give den videre.

"God is most glorified in me, when I am most satisfied in Him.", læste jeg i en blogpost for lidt tid siden.

Mit liv handler om, at Han må blive større, og jeg blive mindre, som Johannes Døberen i sin tid sagde.

Mit liv drejer sig om Ham! I en akse bevæger jeg omkring Ham - uanset omstændighederne, som ellers er i mit liv af jobløshed, udfordrende relationer, forvirring og usikkerhed. Han er konstanten, som drager mig til sig med sin store tyngde.

Det er i hvert fald min bøn, at jeg må leve sådan...
Må alt andet blive mindre vigtigt, og må jeg tage imod det, som kommer, uanset hvad det er, og hvordan det ser ud.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid